-PenTeman-

Dalam menyuarakan tuntutan dan pendapat kekadang tentangan pasti mengundang…Pelbagai cara digunakan untuk mengusul tuntutan tetapi keputusannya HAMPA..saya “mengandaikan” bahawa Malaysia masih merupakan Negara yang mengamalkan demokrasi, berikutan “LAUNGAN” demokrasi yang hidup dan segar di sekitar Negara yang tercinta oleh parti-parti “KERAJAAN”..Oleh yang demikian adalah wajar untuk saya sebagai MAHASISWA memperjuangkan HAK dan TUNTUTAN melalui KEBEBASAN BERSUARA..Satu-satunya medium untuk kami MAHASISWA mengutarakan TUNTUTAN yang terabai dan ditentang…Iaitu “KEDAULATAN” blog..

Selagi Wujud “Perbezaan” pendapat..Selagi itu kami Mencatur blog…Kami akan “berkeras” dalam “menghentam” sinis pihak yang bertegas menentang..Jangan ingatkan kami masih “BUDAK” yang mudah untuk di “gula-gulakan” seperti “anjing” yang dimaksudkan dalam post saya sebelumnya..Kami mahasiswa dan kami tahu akan tindak tanduk kami..Kami juga merupakan motor penggerak bangsa dan NEGARA..Mahasiswa adalah golongan yang berkuasa..lihat sahaja MAHASISWA Indonesia yang Berjaya mengulingkan PIMPINAN republik itu suatu ketika dahulu..Impaknya lihat indonesia sekarang..Segar dengan Demokrasi..Mahasiswa adalah golongan pemikir..

Percaturan saya adalah mudah selagi mana masih ada tuntutan kami(MAHASISWA) tidak di endahkan selagi itu kami “menyerang” melalui chanel yang tersedia..Percayalah Mahasiswa merupakan golongan yang melakukan sesuatu bukan kerana “kepentingan” peribadi berbanding entiti yang satu lagi..Ini kerana mahasiswa melaungkan slogan “hak pelajar untuk pelajar”..

Jangan sesekali mengenepikan hak pelajar lantas menerima “natijah” yang besar impaknya..Mahasiswa diibarat “TANGAN BESAR” yang mampu menggoncang dunia..Jangan di cuba kalau tahu natijahnya..Saya tertarik dengan ungkapan dari tokoh Negara barat tentang mahasiswa yang bernama VICTOR HUGO.“Apabila situasi dan kondisi telah matang untuk berubah, maka tak ada satu pun kekuatan dapat menahannya”..Ini jelas menerangkan peranan mahasiswa dalam mengritik perbuatan pihak yang melencong dari haluan sebenar..

`AMARAN!!!`

Jika usul ditolak tanpa ditimbang, suara dibungkam, KRITIK DILARANG tanpa alasan, dituduh subvertif dan mengganggu keamanan, maka hanya ada satu kata..“LAWAN”!!!

Comments (1)

On August 18, 2009 at 9:57 AM , SALSABILA HUMAIRAH IBNI SAFWATULLAH WALIUDDIN said...

Assalamualaikum
Moga segala percaturan hidup bersama dan bernaung di bawah panji kebenaran dan memperoleh redha ALLAH.

Alhamdulillah, masih ada mahasiswa yang mengenal peranannya, buka sekadar di dalam kampus bahkan sebagai pembawa panji kebenaran dalam menegakkan daulah islamiyyah. Isu mahasiswa dianjing-anjingkan oleh pihak tertentu adalah satu isu yang boleh saya simpulkan sebagai biasa. Kerana apa?Tepuk dada tanya IMAN...Tepuk dahi tanya AKAL...mahasiswa yang "kononnya" penuh ilmu kepimpinan dalam bahasa yang mudah difahami BODOH SOMBONG yang menyumbang kepada kehancuran.DEMOKRASI yang dilaung tetapi RETORIK yang dijunjung...

Yang tambah melucukan ada sesetengah pihak yang bergelar PEGAWAI mampu dikawal oleh ANJING mahupun BABI yang bercakap atas kepentingan sendiri...untuk menjaga kepentingan status dan yang paling menyedihkan mengapa BINATANG ini yang menggubal sistem sedangkan kita tahu apa impaknya... seperti artikel yang lalu, penulis acap kali menegur sesetengah pihak yang boleh saya gelarkan BELANDA MINTA TANAH untuk berfikir menggunakan AKAL berdasarkan AL-QURAN dan SUNNAH bukan sekadar LOGIK AKAL kerana akal manusia ini tidak terjangkau apa yang ALLAH telah rencanakan. RENUNG FIKIRKAN BERSAMA...MOGA MAMPU MEMUHASABAHKAN KITA SEMUA...YANG PALING UTAMA BERDOA MOGA KITA TIDAK DITIMPA BALA YANG BESAR SEPERTI KAUM TERDAHULU, PUNCANYA HANYA SEGELINTIR MANUSIA YANG TIDAK BERAKAL TETAPI HABIS TERPALIT KEPADA SELURUH ISI ALAM YANG LAIN...Moga ALLAH mengampunkan dosa HAMBA-Nya