-PenTeman-


Assalammualaikum...



Terhibur aku ngan usikan "Lawak" adik aku (Iskandar Zulkarnain Ariffin) yang terakhir nih semasa sepanjang perjalanan pulang aku dari kampung wan ke Rumah halaman...Sepanjang perjalanan penat aku nak kene jawab setiap persoalan yang berkaitan ngan Sign Board yang terpacak sepanjang perjalanan...

Aku kongsi sebahagian cerita dengan semua...






Iskandar Zulkarnain : Ayah, Lelaki tak bley masukkan dalam bilik nihkan??..
Ayah : Ahahaha(Semua pon gelak)...Bukan la Is..Ini maksudnyer "orang" tidak dibenarkan Masuk..ahahahaha...

Ayah : Nie apa plak??(kat bawah)...



Iskandar Zulkarnain : lelaki jer bley buang sampah!!~
Ayah : Ahahahaha(Smua Terbahak-bahak)...Bukan..,,ini gambar jaga kebersihan la Is..,hahahaha...

P/s : Gmbar diatas di Petronas N9(Sblm Bukit Putus)...

Rupa-rupanya dari perspektif kanak-kanak dari segi pemikiran, mereka adalah sangat unik dan rumit..Baru aku sedar yang mendidik kanak-kanak sedari umur 5 tahun bukan lah mudah, dan harus tepat penyampaian Maklumatnya kerana Penyemaian benih yang bagus haruslah disemai oleh tangan yang "tahu" dan arif...

Kepada Guru-Guru Pra Sekolah dan bakal Graduan Guru Pra Sekolah sedarlah bahawa tugas dan beban yang bakal atau sudah terbeban adalah sangat berat dan besar..Ini soal tanggungjawab yang harus diPersoalkan..Bukan soal Mudah atau senang..Tugas anda adalah sebagai Agen "Penyemai Benih"..

Setakat sayangkan Kanak-kanak bukanlah tiket untuk membolehkan anda mengatakan anda minat untuk mendidik kanak-kanak TETAPI sejauh mana KEMAMPUAN anda untuk Mendidik JIWA kanak-kanak??

Tanyalah DIRI ANDA!!!~


MUhammad SHAhimi aRIFFin (mushariff)
Universiti Industri Selangor (UNiSEL)

Comments (3)

On November 15, 2010 at 11:31 AM , cibot said...

abg shimi asal mana???
mcm tahu je petronas tu kat mana...
hihihi
rupanya kecil je dunia ni kan???
huhu

 
On November 15, 2010 at 10:47 PM , MUhammad SHAhimi aRIFFfin(mushariff) said...

Abg asal Banting la cibot~
masa nih jalan nak balik umah~

cibot asal mana??

 
On November 22, 2010 at 1:10 AM , cibot said...

ooo...
lalu situ ek??
sy asal kat kwsan situ gak ar....
hihihi